2007/07/13

Ανιστορία - Ένα άρθρο απο το "Αντικάμβριο"

Μια συναρπαστική ανακάλυψη έχει συνταράξει την αρχαιολογικη και βιολογική κοινότητα. Πρόκειται για την ανεύρεση και αποκρυπτογράφηση των αρχείων της έκδοσης "Αντικάμβριο". Απο ότι φαίνεται, τα μαλάκια και οι σκώληκες, θορυβημένα από την εξάπλωση των σπονδυλωτών που απειλούσε να τους κόψει το ζωτικό χώρο δημιούργησαν αυτή την αντιστασιακή έκδοση ως αντίβαρο στη λαίλαπα της Σπονδυλοποίησης. Μεταφράζω λοιπόν αυτό το άρθρο σαν ευγενική προσφορά στους αναγνώστες αυτού του ευλόγ.

Σπονδυλωτή κινητική
Τρύπα Λασπαία

Η κινητική των μαλακίων, των εντόμων και των σπονδυλωτών είναι φτωχότατη σε βαθμούς ελευθερίας σχετικά με την κινησιολογια των γυμνοσαλιάγκων, σκωλήκων, βδελλών κτλ (θεωρητικά μια σκουληκαντέρα έχει 400 βαθμούς ελευθερίας, χρησιμοποιεί στην πράξη 100-200 με 30-40 στην καθημερινή χρήση, ενω οι γυμνοσάλιαγκες χρησιμοποιούν τουλάχιστον 20-25). Άσε πια την τεράστια ευκαμψία των ασπονδύλων σχετικά με την ακαμψία των κελυφοφόρων και των σπονδυλωτών. Τέτοιο ήταν το “εξελικτικό πλεονέκτημα” των σπονδυλωτών, που δεν μπορούσαν να υλοποιήσουν τέτοιον αριθμό βαθμών ελευθερίας και τους απλοποίησαν, μετατρέποντας τον κυκλοτερή ελαστικό χορό σε άκαμπτες περιστροφές και ακαλαίσθητο σύρσιμο (τριλοβίτες). Απλοποίηση σε όλο της το μεγαλείο, όπως απλοποίησαν και τη σωματική δομή, μειώνοντας τις προεξοχές και τις τομές του σώματος σε μονοψήφιο αριθμό. Ζήτω η απλοϊκότητα!

Τα σπονδυλωτά βασίζονται στην ακαμψία και τη σκληρότητα για λόγους “εντυπωσιασμού” και “μεγαλείου”. Αυτό είναι το εξελικτικό υπόβαθρο των σπονδυλωτών: “Όσο πιο βίαιος και άκαμπτός, τόσο μεγαλειώδης” (το ίδιο “πολιτισμικό υπόβαθρο” που οδηγεί στην κατα ζεύγη αναπαραγωγή, το μονοσήμαντο του φύλου, τον αλληλοσπαραγμό και τη διατροφή με τις ζεστές σάρκες του σκοτωμένου θύματος. Βία και Θάνατος δηλαδή.) Βέβαια δεν είναι πάντα έτσι (π.χ. φυτοφάγα σπονδυλωτά)

Τα σπονδυλωτά σε γενικές γραμμές μετακινούνται αλλά δεν ελίσσονται (αναφέρομαι στην χάρη, την ελαστικότητα και την πολυπλοκότητα της κίνησης, όχι στην αποφυγή εμποδίων). Από τα πρώτα βήματά μας ώς πολυκύτταροι οργανισμοί γνωρίζαμε την αξία του ελιγμού. Με το τύλιγμα γύρω απ'τον εαυτό μας παρουσιάζαμε στον έξω κόσμο μόνο το τριχωτό δέρμα της πλάτη μας.Τανυόμενοι καταφέρναμε να περάσουμε απο τα πλέον στενά μέρη χωρίς να ασκήσουμε βία στο περιβάλλον μας. Τέλος πάντων, κάθε οργανισμός προσαρμόζεται στο περιβάλλον με το δικό του τρόπο, δεν αμφιβάλλω γι'αυτό. Ο καθείς και τα όπλα του. Πάντως είναι κρίμα όλοι οι οργανισμοί να εξελίσσονται προς μία κατεύθυνση επειδή θεωρούν οτι εξαναγκάζονται χωρίς να εξερευνούν όλες τους τις δυνατότητες.

Και μου φαίνεται εντελώς λάθος η επιθυμία ορισμένων μαλακίων να αποκτήσουν κέλυφη και οστά. Λες και η φονική μανία και η ακαμψία υπάρχει στην ήπια και πράη φύση μας. Δηλαδή έχεις την ευλυγισία και την αβρότητα την ασπόνδυλη και θέλεις να τα πετάξεις αυτά για να γίνεις ένα αρπακτικό που θα το δαγκώνουν τα δόντια του ήλιου ή ένας δολοφόνος των βράχων που θα κρύβεται ανάμεσα στος ανεξέλικτους σπόγγους και τα κοράλλια! Απλώς δεν πιστεύεις στο DNA σου. Τρέμουν τα πλοκάμια σου και νομίζεις πως τα σπονδυλωτά βρήκαν τη λύση. Ε, δεν είναι έτσι όμως, εσύ δεν είσαι θλιβερή μαριονέτα και ξεραμένο κλαρί σαν τα σπονδυλωτά! Είσαι ένα αβρό και χυμώδες μαλάκιο. Απλώς σου έχει εντυπωθεί στο νευρικό σύστημα ότι είναι ανώτερα όντα και θές να τους ομοιάσεις γινόμενος άκαμπτος και ψυχρός δολοφόνος. Όμως δεν θα γλιτώσεις απο την καταδίωξή τους, θα είσαι πάντα ένα αβρό μαλάκιο και γι'αυτό προσφιλές θύμα και βορά στην βάρβαρη σκληρότητά τους.

Κι αυτά δεν τα λέω λόγω δαρβίνειου ρατσισμού. Απλά τα είπα όλα αυτά επειδή νομίζουμε ότι τα σπονδυλωτά είναι σπουδαίο είδος και κανείς δεν ενδιαφέρεται για τις ικανότητες και την αυταπόδεικτη, έμφυτη ανωτερότητα των ασπονδύλων μαλακίων.

Υ.Γ. Το κείμενο είναι πρόχειρη παρωδία άρθρου γνωστού και μη εξαιρετέου περιοδικού του εθνικιστικού ιδεολογικού χώρου. Ο Ομαδεών θα είχε πολύ περισσότερα να πει για το θέμα ως πιο ειδικός.
Διόρθωση: προστέθηκε ξεκάθαρος σύνδεσμος στο άρθρο για ν' "απολαύσουν" επιχειρήματα οι φίλοι της κλασσικής μουσικής (επισήμανση του Διαγόρα).

6 σχόλια:

Διαγόρας ο Μήλιος είπε...

Οι επισκέπτες του ιστολογίου σου είναι ως επί το πλείστον ομοϊδεάτες σου. (Δεν φαντάζομαι να περιμένεις να πιάσει το μάτι κάποιου άσχετου στο feed του GreekBloggers τον τίτλο «Ανιστορία - Ένα άρθρο απο το "Αντικάμβριο"», ε;) Άντε ίσως ανάμεσα στους επισκέπτες σου να είναι και ένας ή δύο περίεργοι όπως ο Βαστηλλικός και ο Καλλίμαχος, που τριγυρνούν σε ιστολόγια με έλλειμμα εθνικοφροσύνης και ευσέβειας και αφήνουν τα σχόλιά τους σαν κουτσουλιές, η συντριπτική τους πλειοψηφία όμως πάω στοίχημα πως λίγο-πολύ συμμερίζονται τις απόψεις σου. Αυτό όμως σημαίνει επίσης πως η πλειοψηφία των επισκεπτών σου κατά πάσα πιθανότητα ΔΕΝ διαβάζει περιοδικά του εθνικ(ιστικ)ού ιδεολογικού χώρου, πράγμα που με τη σειρά του σημαίνει πως με το να μην αναφέρεις το όνομα του εν λόγω περιοδικού, κάποιοι επισκέπτες σου δεν έχουν ιδέα τι είναι αυτό στο οποίο αναφέρεσαι. Ποιό είναι το πρόβλημα; Φοβάσαι μην τύχει και δυσφημίσεις κανέναν; Φοβάσαι μην πάθεις αυτά που έπαθε ο FunEl; Μα, τόσο πανικό σπείρανε οι κωλόμπατσοι ρε παιδιά; Το ιστολόγιό σου φιλοξενείται στο blogspot.com, λες να διατρέχεις κίνδυνο; λες να στείλει κανένας καραγκιόζης εισαγγελέας τους μπουνταλάδες της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος στην Ιρλανδία να προσπαθήσουν να κατασχέσουν σκληρούς δίσκους από την Google;

penguin_witch είπε...

Δεκτές οι παρατηρήσεις (ειδικά τη στιγμή που δεν πέτυχε το μικρό link).
Για την ιστορία, το περιοδικό είναι το "Αντίβαρο" και το άρθρο ανήκει στον/την/το Porta Aurea και θαβει, με παρόμοια επιχειρήματα την τονική ("δυτική") μουσική...

Ανώνυμος είπε...

Καλά!... μάγισσα, you made my day!
ΦΟΒΕΡΗ παρωδία ΦΟΒΕΡΟΥ άρθρου, που "τα έχει όλα". Τα επιχειρήματά του τα έχω φάει στη μάπα, χρόνια τώρα, αλλά πουθενά δεν τα είδα τόσο κατασταλαμένα. Κάποια στιγμή θα σχολιάσω τόσο το κείμενο όσο και την ωραία παρωδία σου στο blog μου.

Σταχυολογώ "θέσεις" του original exquisit άρθρου:
1) Το δυτικό κλαρίνο ΔΕΝ εκφυλίζει την Ελληνική μουσική. Ο... ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ την εκφυλίζει(!), σε συνδυασμό με την "εγκατάλειψη των ελληνικών (ανατολικών) μουσικών κλιμάκων"
2) Το μπουζούκι είναι κι αυτό... ξενόφερτο (δηλαδή μη=συγκερασμένης κλίμακας)!!! Χαρακτηριστικά λέει το άρθρο " Στις αρχές του αιώνα εγκαταλείφθηκαν τα όργανα που δεν είταν συγκερασμένα (π.χ. ταμπουράς) χάριν οργάνων συγκερασμένων (π.χ. μπουζούκι), κι έτσι ήταν πλέον αδύνατο να παίζεται σωστά η ανατολική ελληνική μουσική. "
3) Οι ρεμπέτες εγκατέλειψαν τις "ανατολικές" μουσικές κλίμακες σαμπάχ, χιτζάζ, χιτζάζκιαρ, πειραιώτικο, ουσάκ) και εκφυλίστηκαν κι αυτοί με δυτικοποίηση.
4) "...οι ρυθμοί από ζεϊμπέκικο και χασάπικο έγιναν κάτι σαν ροκ συρτάκι, προφανώς για να τα ματσώσουν οι μεγάλοι και μικροί μας συνθέτες από τους τουρίστες."
(είδατε πως διαγιγνώσκει και το αληθές, πονηρό κίνητρο ο τύπος?)
άαααλαααα...

5) "...μετά, με το ντισκοσκυλάδικο του 80'-90', τους "βανγκέλις", τους "γιάνις", τους βλαχοροκάδες, χιπχοπάδες και άλλους καουμπόυδες Αιτωλοακαρνανίας και Τρικάλων, ησυχάσαμε. Αιωνία η μνήμη της ελληνικής μουσικής."

6) "...Αυτός ο εκφυλισμός, αυτό το κίτς, αυτή η δουλική απομίμηση, ασφαλώς δεν είναι προϊόν των λίγων ηλιθίων που εισήγαγαν όλα αυτά τα πράγματα, δίχως να σκεφτούν τί ταιριάζει και τί όχι".

άαααααλαααα, οι ηλίθιοι δουλοπρεπείς Vangelis, Yannis, κ.α.! :)

7) "οι κρατούντες περιφρόνησαν την ελληνική μουσική: επειδή νόμιζαν πως επειδή μοιάζει με την τουρκική είναι τουρκική, και μη αρχαιοελληνική. Όντας ανιστόρητοι... δεν σκέφτηκαν ποτέ ότι οι Τούρκοι... πήραν από τους απ' αιώνων εγκατεστημένους λαούς της πολύ περισσότερα πολιτισμικά στοιχεία απ' όσα έδωσαν..."
ΖΗΤΩ Η ΤΟΥΡΚΙΑ, που ΤΑ ΕΧΕΙ ΟΛΑ!!
ΑΑΛΑ! (να καταγγείλουμε το άρθρο στη... Χρυσή Αυγή ως προδοτικόν?)
Αυθεντικοί εκπρόσωποι της... αρχαιοελληνικής μουσικής ήταν οι Τούρκοι! Οίμέ, οϊμέ, αμάν, αμάν!

8) "...τεράστεια ποικιλία... ρυθμών της Ανατολής, συγκριτικά με... αντίστοιχη ένδεια της δυτικής μουσικής. Τέτοιο ήταν το πολιτισμικό επίπεδο της δυτικής Ευρώπης, που δεν μπορούσε να κατανοήσει τόσο πλούσια ποικιλία σε κλίμακες, και τις απλοποίησε.."

9) "...Η δυτική μουσική βασίζεται στην μεγάλη ένταση (πχ τα 50-100 όργανα σε μια ορχήστρα.) και τη βαβούρα (το ντάμπα-ντούμπα του rave ή ο ηλεκτρικός θόρυβος του ροκ), για λόγους "εντυπωσιασμού" και "μεγαλείου"...."
άααααλαα..

Σοπέν, σοπέν, που ΔΕΝ ΣΩΠΑΙΝ'!!!!

10) "Η δυτική μουσική, σε γενικές γραμμές, διασκεδάζει, αλλά δεν ψυχαγωγεί (αναφέρομαι στα συναισθήματα που προκαλεί ο ήχος, όχι σε στίχους)."

άααααλααα, ο αμανές ο αυθεντικός είναι που ψυχαγωγεί!
ΤΙ να πρωτοπεί κανείς; ΕΥΤΥΧΩΣ που έγραψε την παρωδία της η Penguin Witch και δεν με πιάσανε ΑΣΧΗΜΑ τα νεύρα μου.
Στο μεταξύ... σαχλαμαρίζω σχολιάζοντας και η δουλειά πρέπει να ξαναρχίσει. Είμαστε 3 DJ, τώρα, και πρέπει να τελειώσει το οριστικό club remix του "Mikis Trance" Θεοδωράκη που ελπίζουμε να παιχτεί την επόμενη Τετάρτη στο club "u.n.i.t."(United Nations in Trance - Αρδηττού 1 Κολυμβητήριο).

Γιου αρ όλ ουέλκαμ! Τουγκέδερ ουή τρανς, ντιβάϊντεντ ουή κλάψ-κλάψ!

Μάγισσά μου, υποκλίνομαι! :)

Ανώνυμος είπε...

Υ.Γ.
λάθος πληκτρολόγησης που διορθώνω. To σωστό (2) είναι
2) Το μπουζούκι είναι κι αυτό... ξενόφερτο (δηλαδή συγκερασμένης κλίμακας)!
(κατά το συγγραφέα, που είναι... σκληροπυρηνικός ανατολίτης Ελληνόφρων εθνικιστής και για τον οποίο _ακόμη και_ η κλασσική μουσική είναι ανούσιο "ντάπα-ντούπα" που ποντάρει στην ένταση και στο μεγαλείο. Κρύβει έτσι τον εθισμό του σε μία _πολύ_ περιορισμένη σε ΠΟΛΥΦΩΝΙΑ μουσική, αφού μάλιστα οι τεράστιες δυσκολίες να εισαχθεί _εύηχη πολυφωνία_ στις κλίμακες που αναφέρει, είναι και ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ λόγος που εγκαταλείφθηκαν). Σημαντικό αυτό, το ότι η παράνοια του συγγραφέα βλέπει δυτικές και προδοτικές πλεκτάνες ξεπουλήματος της "ελληνικής" μουσικής, τη στιγμή που απλώς εγκαταλείφθηκαν εκείνα τα στοιχεία της που δημιουργούσαν ΠΟΛΥ σοβαρό πρόβλημα ακόμη και στους... ομοϊδεάτες του!!! (πρέπει να έχει ΕΝΤΕΛΩΣ χαλασμένα αυτιά ο τύπος)

pølsemannen είπε...

Zήτω τα μαλΑκια!

(Το τονισμένο γράμμα με κεφαλαίο προς αποφυγή παρεξηγήσεων).

ΥΓ.

Ζινανάι γιαβρούμ ζινανάι!

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα

Κείνο που ξέχασα είναι ότι η μάγισσά μας βρήκε ΠΟΛΥ καλό τρόπο απάντησης σε εκείνους που νομίζουν ότι τα πολλά διαστήματα στη μουσική την κάνουν _απαραίτητα_ και εκ φύσεως ανώτερη: Τη σαρανταποδαρούσα και όλα τα μαλάκια με πολλά πόδια!
Η αναλογία αυτή είναι καινοτομική και θα τη χρησιμοποιήσω στο μέλλον (με αναγνώριση κλόπυράϊτ)! χεχε